راه های تقویت حافظه، 9 گام اساسی
نوشته شده توسط : تیم پزشکی

نکات و تمریناتی برای تقویت حافظه 

مغز انسان دارای توانایی شگفت آوری برای انطباق و تغییر است - حتی در سن بالا. این توانایی به نام neuroplasticity شناخته شده است. با تحریک درست، مغز می تواند مسیرهای عصبی جدید ایجاد کند، ارتباطات موجود را تغییر دهد، و با تغییرات هماهنگ شود و واکنش نشان دهد.

توانایی باور نکردنی مغز برای تغییر شکل خود، درست زمانی که به یادگیری و حافظه می رسد، صادق است. شما می توانید قدرت طبیعی نوروپلاستی را برای افزایش توانایی های شناختی خود افزایش دهید، توانایی خود را برای یادگیری اطلاعات جدید افزایش دهید و حافظه خود را در هر سنی بهبود دهید. این 9 گام  راهنمایی می تواند به شما نشان دهد چگونه حافظه خود را تقویت کنید:

  1. مغز خود را تمرین دهید
  2. تمرینات فیزیکی را از دست ندهید
  3. Zs خود را دریافت کنید
  4. برای دوستان وقت بگذارید
  5. استرس را تحت کنترل داشته باشید
  6. بخندید
  7. رژیم غذایی تقویت کننده مغز بخورید
  8. مشکلات بهداشتی را شناسایی و درمان کنید. 
  9. اقدامات عملی برای حمایت از یادگیری و حافظه انجام دهید

راه های تقویت حافظه: 9 گام اساسی در هر سنی

گام اول: برای تقویت حافظه مغز خود را تمرین دهید:

تمرین تقویت حافظه

در زمانی که به بزرگسالی رسیده اید، مغز شما میلیون ها مسیر عصبی را توسعه داده است که به شما کمک می کند تا سریعا اطلاعات خود را فراخوانی کنید، مشکلات خود را حل کنید و کارهای آشنا را با حداقل تلاش ذهنی انجام دهید. 
حافظه، مانند قدرت عضلانی، مستلزم آن است که "از آن استفاده کنید یا آن را از دست بدهید." هرچه بیشتر مغزتان را به کار ببندید، بهتر اطلاعات را پردازش می کند و به یاد می آورد. اما همه فعالیت ها برابر نیستند. بهترین تمرینات مغز، توقف روال معمول و توسعه مسیرهای جدید مغز است.

چهار عنصر اصلی تقویت کننده فعالیت مغزی 

  • چیزی جدید به شما بیاموزد. اگر چیزی است که در آن خوب هستید، تمرین خوبی برای مغز نیست. فعالیت باید چیزی غیر عادی و خارج از منطقه راحتی شما باشد. برای تقویت مغز، باید یاد بگیرید و مهارت های جدید را توسعه دهید.
  • چالش برانگیز باشد. بهترین فعالیت های تقویت کننده مغز، توجه کامل و نزدیک شما را مورد توجه قرار می دهد. اگر فعالیت در یک نقطه چالش برانگیز باشد کافی نیست. فعالیت باید چیزی باشد که نیاز به تلاش روانی دارد. به عنوان مثال، یادگیری یک قطعه جدید موسیقی. اجرای قطعه ای دشوار که قبلا حفظ کرده اید، جزء این دسته به حساب نمی آید.
  • مهارتی که می توانید انجام دهید. به دنبال فعالیت هایی باشید که به شما امکان می دهد تا در یک سطح آسان شروع کنید و مهارت خود را بهبود ببخشید. هنگامی که در یک سطح احساس راحتی می کنید، بدان معنی است که زمان برای مقابله با سطح بعدی رسیده است.
  • پاداش. پاداش فرایند یادگیری مغز را پشتیبانی می کند. هر چقدر علاقه شما بیشتر باشد بیشتر درگیر فعالیت می شوید احتمال ادامه آن بیشتر خواهد بود و مزایایی که تجربه می کنید بیشتر می شود. بنابراین فعالیت هایی را انتخاب کنید که در عین حال به چالش کشیدن، هنوز لذت بخش و رضایت بخش هستند.

به چیز جدیدی فکر کنید که همیشه می خواستید امتحان کنید، مانند یادگیری نواختن گیتار، ساختن سفال، پیاده روی، بازی شطرنج، فرانسوی حرف زدن، رقص تانگو یا بازی گلف. هر یک از این فعالیت ها می تواند به بهبود حافظه شما کمک کند.

برنامه های آموزشی مغز 

برنامه های آموزش مغز و برنامه های آنلاین باعث افزایش حافظه، حل مسئله، توجه و حتی IQ می شوند. اما آیا واقعا کار می کنند؟ در حالیکه این برنامه های آموزشی مغز منجر به بهبود کوتاه مدت در هر کار یا بازی خاصی می شود اما به تقویت یا بهبود کلی هوش، حافظه و دیگر توانایی های شناختی کمک نمی کنند.

ادامه دار

راه های تقویت حافظه، 9 گام اساسی

 

 





:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: